Home Forum Boeken Registreren Zoeken

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Vorige onderwerp Printervriendelijke versie Log in om je privé berichten te bekijken Volgende onderwerp
Auteur Bericht
Mij89Offline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 06 mrt 2017 - 08:13

Status: Offline
Overigens heeft ie wel vele (halve) nachten bij ons geslapen, met name als dreumes en peuter en nu al bijna kleuter nog steeds.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht  
Reageer met quote Naar boven
SokevOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 17 apr 2017 - 13:40

Een update...
DL is nu 10 weken en neemt soms de Mam speen...soms!
Slapen overdag doet ze enkel in de draagzak of wandelwagen. Haar in haar wieg leggen als ze moe is lukt niet. Ze krijst de boel bijeen...dus blijven we proberen.
S'avonds gaat zij met mij gaan slapen rond 22u en dan moet ik wachten tot ze de borst laat en slaapt en dan legt mijn man haar in haar wiegje. Dit kan soms een uur duren...
S nachts komt zij om 3u (ongeveer) en om 6u ook weer wakker.
na de bv van 6u is de kans één op twee dat ze nog wat verder slaapt.
Meestal blijft ze aan borst hangen, beetje drinken, beetje sabbelen...dan loslaten en dit patroon blijft zich herhalen tot ik uiteindelijk opsta.
Van onze vroedvrouw heb ik vernomen dat ik de bv in een schema moet plaatsen zodat ze efficiënter leert drinken. mag enkel om de 2u30 bv geven en ik moet de sessies inkorten. dit is niet haalbaar. Eens van de borst is ze vlug ontevreden en is het voor ons moeilijk om haar, eens van de borst, tevreden te houden.Ook heeft ze s'avonds nog haar clusteruren gepaard met huiluurtjes. Nu zit ik met enkele vragen:

1) hoe starten met een slaapstructuur? dient zij op een bepaald uur te gaan slapen? (s'nachts-overdag). hoe pak je dit aan zonder huilen?

2) sedert zaterdag zit ik met een borstonsteking. zowel mijn man als ik vragen ons af of ze wel voldoende binnen krijgt. deze twijfel is er daar ze meestal uren aan de borst hangt maar niet effeciënt drinkt. dus ik vroeg me af of fulltime-afkolven een alternatief zou zijn zo weten we hoeveel ze drinkt en kan manlief ook eens van dienst zijn. Wink of zal ze na het flesje nog steeds de borst willen als speen?
indien dit een oplossing zou zijn hoe pak ik het aan? welk kolfapparaat?
tijdstip afkolven, hoe opbouwen?
we hebben reeds enkele flesjes mmelk gegeven en ze dronk dit binnen de 5 minuten uit. is dit normaal?

3) wanneer starten met groenten -of fruitpap?
hoeveel geef je dan? wanneer en vervangt dit een fles melk?

dank voor advies en tips.

jimmy
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 17 apr 2017 - 15:15

Ik zou haar oo haar eigen tijd laten drinken, in begin drinken ze nu eenmaal vaak.
Op tijd voeden zou ik niet doen..

Bij borstonsteking moet ze zo vaak mogelijk drinken om de borst soepel te houden..

Als je de bv wilt laten slagen dan zou ik echt je baby volgen..

Verder heeft ze alles gechecked?
Ze hapt goed aan?
Tong\lip riempje zijn goed?

16-08-2014
29-08-2016

bootjeOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 26 apr 2017 - 10:53
Columnist

Sokev, wat verdrietig dat je toch slecht advies hebt gekregen van de vroedvrouw. Ik blijf me verbazen over het gebrek aan kennis van borstvoeding in de geboortezorg.
Even in het kort wat antwoorden
1) Gooi het idee van een slaapstructuur overboord. Dat is erg hoog gegrepen bij pasgeboren babies en lijdt onnodig tot frustraties. Volg je baby. Huilt ze? Leg aan. Heeft ze net gedronken? Dan aan de andere borst, net zo lang tot ze niet meer wil drinken. Zit er maar 30 minuten tussen? Maakt niet uit, aanleggen!
Wil ze niet meer drinken, neem haar dan bij je en kijk of ze wil slapen. Slaapt ze? Lekker samen rusten. Kan je dr wegleggen? Mooi, geniet er even van. Nee? Dan lekker bij je houden, daar hoort een baby namelijk, bij de moeder.

2) borstontsteking is heel naar. Zoals jimmy zegt, zoveel mogelijk aanleggen. Niks maakt de borst zo goed leeg als een baby. Bij mij is een borst bijvoorbeeld altijd een probleem als ik moet kolven, dan loop ik snel het risico op verstopping. Live laten drinken helpt altijd.
Als het lijkt of ze niet genoeg heeft, vaker aanleggen. En blijven wisselen. Je kan zien of ze actief drinkt door goed op te letten. Als ze goed drinken zie je "zuig"-slok-"zuig"-slok. Op een gegeven moment wordt dat "zuig""zuig"-"zuig"-slok-"zuig""zuig"-"zuig"-slok. Dat is het moment om borst te wisselen, net zo lang tot ze wel voldaan is. (links-rechts-links-rechts).
Een fles geven op zo'n moment is lastig, omdat de verzadiging met een fles verkeerd om werkt. Aan de borst wordt drinken lastiger als de borst leger is, daardoor kan een baby ook lekker drinkend in slaap vallen. Bij een fles wordt het juist makkerlijker als de fles leger is. Hierdoor wordt niet echt voldaan aan de zuigbehoefte.
3) Met 6 maanden. En liefst echt niet eerder. Er zijn daarover verschillende adviezen te vinden op internet, maar die zijn gebaseerd op een verkeerde interpretatie van de onderzoeken. Bijna alle moeders die eerder beginnen klagen over darmkrampen zonder dat ze zich realiseren dat dit te maken heeft met een te vroege introductie van andersoortige voeding!

Berichten van afgelopen:     
Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Vorige onderwerp Printervriendelijke versie Log in om je privé berichten te bekijken Volgende onderwerp