Home Forum Boeken Registreren Zoeken

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Vorige onderwerp Printervriendelijke versie Log in om je privé berichten te bekijken Volgende onderwerp
Auteur Bericht
Maart2011Offline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 28 sep 2017 - 11:53

Status: Offline
Fijn dat het met jou weer beter gaat en je man een stijgende lijn volgt, psychische klachten hebben tijd nodig helaas veel tijd en zijn vaak moeilijk meetbaar.

Dit allemaal doet me wel weer denken aan de tijd dat mijn moeder opgenomen is geweest, voor mij was de afwezigheid van mijn moeder een opluchting, de bezoekjes aan de instelling een hel en haar terugkomst ook. Pas een jaar of 5 denk ik dat ik redelijk met haar om kan gaan en pas een jaar of 10 kan ik redelijk omgaan met de herinneringen uit mijn jeugd. Hopenlijk zijn ze qua begeleiding van kinderen wel een stap in de goede richting gegaan.

@geendje ja het verschil is groot, de juf had uitgelegd dat er een heel klein aanbod aan jongetjes was in die periode. Er waren wel wat meisjes maar er word niet zoveel gemengd gespeeld. R wil geloof ik nog geen kinderfeestje, we gaan er tegen die tijd maar eens over praten, een feestje met 1 of 2 kindjes erbij kan natuurlijk altijd ook nog. Gisteren zijn eerste speelafspraakje bij een vriendje thuis, hij had wel al een paar keer kindjes mee naar huis genomen maar weigerde steeds andersom. Omdat ik weet dat het nooit zou gebeuren als we het op het schoolplein blijven afspreken (zijn angst voor het onbekende is te groot) heb ik met een moeder afgesproken dat zij hem rechtstreeks vanaf het schoolplein mee zou nemen ik zou thuisblijven, ze was bereid hem over te halen en eventueel huilend een stukje op weg te nemen. Ze wonen 3 minuten lopen van huis vandaan dus ik zou er zo zijn mocht hij in paniek raken. Ik heb R gisterochtend geĂŻnformeerd, hij smeekte of ik niet toch naar het plein zou komen, het was moeilijk hem zo te horen maar het is gewoon belangrijk dat hij een goede ervaring heeft met spelen bij andere kindjes. Nou die heeft hij gehad, hij wilde vandaag gelijk weer!

Jimmy, wellicht geeft een herinneringenboekje hen wat hulp hun vader te blijven herinneren. De kinderen zijn jong dus herinneringen zullen wellicht verdwijnen, merk aan R dat hij zijn opa alleen nog herinnert in foto's en verhalen die zijn oma verteld en wij soms ook vertellen als hij ernaar vraagt, en in zijn gedrag (Paardebloemen plukken voor de vogels maar niet meer herinneren dat hij dit deed voor opa zijn vogels). Je zou foto's van bijzondere momenten kunnen opzoeken en in een album plakken en daarbij vertellen over die periode en het kind laten vertellen wat het kind zich er nog van herinnert. Maar ook algemene stukjes over de normale dagen, wat hun vader in de normale dagen met hen deed (bijvoorbeeld bedtijdritueel, vaste uitspraken en grapjes, bijnamen, etc).

Maandag had R een raar moment, ik haalde hem op bij oma en hij had vlak daarvoor geklaagd bij oma dat hij hoofdpijn had hij was ook spierwit. Rustig naar huis gelopen en daar dook hij gelijk op de bank merkte aan hem dat hij wel misselijk was maar hij heeft gelukkig niet overgegeven, daar is hij in slaap gevallen. Hij heeft van 17:30 tot 7 uur in de ochtend geslapen en was toen weer opgeknapt. Hij had wel heel erge honger (logisch hij had niet gegeten). Hij heeft al eerder zoiets gehad toen was het op school had hij hoofdpijn en gooide hij alles eruit. Hij klaagt vaak over dat kinderen zo'n herrie maken en nooit stil zijn dat hij daar hoofdpijn van heeft. Hopenlijk blijft het voorlopig weg.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht  
Reageer met quote Naar boven
suusje1982Offline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 28 sep 2017 - 19:14

Leuk Poro, kan ik dat ergens terug zien?

Maart hoe oud was jij dan dat je moeder werd opgenomen?

Een vriendin wordt regelmatig opgenomen, heb zo met het gezin te doen. Ik heb veel met haar gepraat en haar echt leren begrijpen, haar oudste is nu 8 en eigenlijk sinds haar zwangerschap is ze af en aan opgenomen geweest met een periode van 4 jaar waarin het heel goed ging. Vorig jaar is ze 7 maanden opgenomen geweest met hele heftige dingen (isoleer, gesloten etc) en heeft uiteindelijk ect gehad (Electro Convulsie Therapie) heel heftig maar dat bleek uiteindelijk haar redding. Paar maanden thuis en uiteindelijk toch weer opgenomen, nu weer ect en het gaat gelukkig weer de goede kant op. Het gegeven dat het zo de rest van haar leven door zal sukkelen vindt ik echt afschuwelijk, voor haar en haar man en kids.

Maart2011Offline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 28 sep 2017 - 20:21

Ik was een jaar of 11, ze heeft zichzelf uiteindelijk ontslagen terwijl ze er nog lang niet aan toe was. Dit hoorde ik niet eens zo lang gelden ik weet zeker dat het hele traject uitendelijk een jaar of of 5 heeft geduurd. De opname zelf een half jaar ofzo. Daarna is ze nog lange tijd dagelijks naar dagbesteding gegaan.

Nog steeds is ze niet helemaal in orde maar het ebt met de leeftijd wat weg, de scherpe randjes zijn er dik vanaf.

Stuk weggehaald dat is niet geschikt voor hier.

Maart2011Offline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 02 okt 2017 - 11:47

Weekend is weer voorbij. R lijkt toch steeds erg vermoeid te zijn ikzelf loop ook al weken met vermoeidheid (ik denk door mijn verkoudheid), 's morgens gaat het nog wel maar na school is hij vaak moe. Soms vertelt hij erover en geeft aan dat kindjes zo'n herrie maken en dat hij daar hoofdpijn van krijgt. Balen hij zit echt niet lekker in zijn velletje en afgelopen vrijdag merkte ik het ook in de zwemles.

In het begin ging het super hij kreeg complimenten en deed goed zijn best. Op een gegeven moment leek het over te zijn, ze moesten de combinatie schoolslag maken en dat kan hij best wel maar vrijdag maakte hij rare bewegingen met zijn armen, de badmeester werd boos op hem omdat hij niet deed wat hij zei....hoewel dat was volgens mij een misinterpretatie R is erg precies, de badmeester zag hem bezig en hij begon aan zijn handen te draaien en daarna moest hij zelf verder zwemmen met de mededeling "kijk naar je handen", dus de rest van de baan zwom hij met zijn benen en keek naar zijn handen.....voor de eenvoud hield hij ze iets omhoog zodat hij ze beter kon bekijken aan het einde van de baan kreeg hij de wind van voren want hij had niet gedaan wat hem was gezegd.

Even later water trappelen, de badmeester liet de kindjes een voor een het water in springen, water trappelen en weer de kant op. R werd erin geroepen en de badmeester riep "ja goed zo"....en hij zwom naar de kant, badmeester trok hem terug "nee nog niet"....dus weer hetzefde "ja goed zo"....en R dacht weer ik heb laten zien wat je vroeg en je zegt dat het goed is dus ik mag naar de kant. Badmeester was weer erg boos op hem en hij kwam met een sip gezichtje uit het water en was een half uur ontroostbaar. Later maar even gesproken uitgelegd dat wat de badmeester bedoelde en dat hij pas het water uit moet gaan als de badmeester specifiek zegt dat hij eruit moet gaan, en dat hij naar zijn handen moest kijken om precies hetzelfde te kunnen doen als de badmeester hem voordeed.

Zaterdag zat R niet goed in zijn vel en was boos op alles en iedereen, we konden weinig met hem aan en hebben geprobeerd om er toch een leuke dag van te maken. Zondag ging al wat beter we hebben een gezellige dag gehad, in de middag had ik voor mezelf een nieuwe doos lego gekocht, hij wilde me daarmee helpen, dat ging met behulp van vloggen, hij maakte zelf een vlog van de doos, het openen van de doos en het in elkaar zetten. Leuk om te horen en leuk om te zien.

bootjeOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 02 okt 2017 - 13:47
Columnist

Geendje. "Haha, je zegt toch ook niet Zed-on". Slim ventje. Smile
Wat leuk dat S. zijn eerste kinderfeestje heeft gehad.
Ja inderdaad, die zin "als ik iets voor je kan doen" vind ik ook waardeloos. Het is heel moeilijk om om hulp te vragen. En laten we eerlijk zijn, soms vraag ik nog wel of iemand even op de kinderen wil passen, maar ik ga toch neit aan iemand vragen om te komen stofzuigen. Al zou ik het nog zo hard nodig hebben. Ik heb het meest aan mensen die inderdaad gewoon met een bak eten op de stoep staan, of komen koken (ook erg fijn wat volwassen gezelschap). Maar ook combineren met kinderen ophalen vind ik fijn. Laatst is Olivier na een feestje door een andere ouder uit de buurt bij mij thuis gebracht. Of ik breng ook het kind van de overbuurvrouw naar school en zij haalt ze weer op, etc.

Poro, ik snap je dilemma wel en ik denk dat het beste is het haar op die manier te vragen. Dat je niet weet wat te zeggen maar dat je het ook niet dood wil zwijgen. Ik vind dat in iedergeval fijn. Ik weet dat andere mensen ermee worstelen, maar ik worstel ook. En het is voor iedereen heel anders en heel persoonlijk, er wel of niet over willen praten.
Ik moet nog kijken naar de smaakt naar meer, maar harstikke leuk!

Wendy, achos zelfs in zijn slaap nog bezig met de letters.

Poeh Maart dat klinkt heel heftig. Wat rot dat de band met je moeder zo moeizaam is en dat het zo'n zwaar stempel heeft gedrukt op je leven!
Achos, klinkt misschien als overprikkeling?
Nouja, die badmeester, als een kindje het niet goed begrijpt is dat toch geen reden om boos te worden? En dan moet het kind zich aanpassen? Die badmeester kan zich toch ook een beetje inleven?

Suusje, jee dat klinkt ook als een heel heftig verhaal van je vriendin! Wat voel je je dan machteloos als "toeschouwer".

Zo, we zijn aangeland in oktober....pfff.
Afgelopen week was erg druk, verjaardag van W, tripje naar het buitenland, verjaardag van O. En nog steeds moet ik een hoop regelen (erfenis, bank, verjaardagsfeestje, alle dingen die ik nu vergeten ben...)
Nu maar even aan het werk, en vanavond taart, de rest komt later. Smile

Maart2011Offline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 02 okt 2017 - 14:59

Bootje als ik terugkijk is het natuurlijk niet pas gestart toen ik een jaar of 11 was, er zijn al zoveel dingen die ik me herinner van vroeger waarvan ik denk iemand met een gezond verstand zou dit haar kind niet hebben aangedaan. Ik heb ook weleens met tantes gesproken erover en dan blijkt dat ze altijd al apart was in haar doen en laten en altijd al bepaalde trekjes had, ik weet ook dat ze in die tijd zich veel zorgen om ons hebben gemaakt. Het heeft mij getekend en ik merk in mijn eigen gedrag ook dingen.

IK begrijp de badmeester wel hij heeft het idee dat hij niet had opgelet alle kindjes begrepen hem en R niet, en dan is het 2 keer achter elkaar voorgekomen dat het bij R mis ging.

Ja de feestjes gaan ook door he, lijkt me wel raar een feestje vieren terwijl er voor je gevoel een zwarte rand omheen zit. Hadden wij toen schoonvader tussen kerst en oud en nieuw overleed. Gefeliciteerd met O en nog gefeliciteerd met W.

jimmy
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 12 okt 2017 - 10:00

Nog gefeliciteerd met O en W!
Kun je het bolwerken met thuis en werk Bootje?

Maart2011Offline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 16 okt 2017 - 10:04

Zo vakantie, R vond het even zwaar vandaag moest hij naar de bso en omdat het op een andere locatie met andere leidsters is met kinderen van groep 1 t/m 8 van diverse scholen vond hij het wel moeilijk.

Vanaf morgen is hij een hele week bij ons dus dan is de onrust voor hem voorbij. Woensdag worden zijn nieuwe bed en kast geleverd. HIj sliep tot nog toe in een peuterbed en zijn oude babykamer meubels stonden er nog, nu krijgt hij een heuze hoogslaper met losse 2 deurskast. Hij heeft het bed zelf uitgekozen, tussen alle op kleuters gerichte hoogslapers met tenten, glijbanen en boomhutten stond dit donkerbruin gekleurde bed met bureau (over de hele lengte van zijn bed) en bureaulades en dergelijken, hij kan niet wachten tot het bed er is. Daarnaast mocht hij zijn eigen overtrekken kiezen, tussen alle tekenfilmfiguurtjes en op kinderen gerichte overtrekken koos hij een blauw geblokte en een met strandhuizen uit. Ik vond het een aparte keuze voor een kleuter maar zolang hij er blij mee is zijn wij dat ook.

School gaat oke, maar na school merk ik veel frustratie bij hem, de kinderen in de klas maken veel herrie volgens hem (doet hij zelf natuurlijk ook), hij klaagt vaak over hoofdpijn en hij is vaak moe.

Berichten van afgelopen:     
Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Vorige onderwerp Printervriendelijke versie Log in om je privé berichten te bekijken Volgende onderwerp